5/5 - (1امتیاز)
14 دی 1401 ساعت :16:50 4140

لوازم مورد نیاز سفر به استانبول | لوازم ضروری سفر به آنتالیا

به نظر ما برای داشتن سفر بی دردسر چه سفر خارجی و چه ایرانگردی نیاز به یک چک لیست از وسایل ضروری داریم. در سفر به ترکیه و شهرهای آنتالیا و استانبول که از شهرهای توریستی هستند و در تمام طول سال گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این دو شهر سفر می کنند، بهتر ا

این گونه دردسرهای کمتری در طول سفرتان خواهید داشت و به علاوه در صورت نیاز به این وسایل دچار معطلی نخواهید شد، یا هزینه زیادی برای تهیه آن نخواهید پرداخت! چرا که کافی است چمدانتان را باز کنید و چیزی را که می خواهید از داخل آن بردارید. فقط به این مسئله دقت کنید که ممنوعه ها را با خود به کشورهای خارجی نبرید چرا که سفرتان از همان ابتدا با مشکل های جدی و احتمالا غیر قابل حلی روبه رو شوید. در این مقاله لیست وسایل و لوازمی که در سفر به استانبول و آنتالیا ضروری است که با خود ببرید و یا ممکن است که در هنگام سفر به آنها نیاز پیدا کنید، می توانید بخوانید.

لوازم مورد نیاز سفر به استانبول | لوازم ضروری سفر به آنتالیا

وسایل مورد نیاز در سفر به آنتالیا و استانبول

از آنجا که سفر به ترکیه و رفتن به شهرهای استانبول و آنتالیا با تور لحظه آخری استانبول جزو سفرهای خارجی محسوب می شود اولین و مهمترین چیزی که باید در سفر همراهتان باشد مدارک شناسایی خودتان و تمامی همراهانتان است. اگر مدرک شناسایی مانند شناسنامه همراهتان نباشد ممکن است ورود شما به کشور را غیر قانونی بدانند و یا بیمه مسافرتی استانبول و آنتالیا را همراه خود نداشته باشید، اگر حادثه ای در طول سفر برایتان پیش بیاید باید هزینه گزافی را برای درمان و رفع مشکل بپردازید. در ادامه لیستی از تمامی وسایل ضروری را برای شما نوشتیم که بدانید آنتالیا رفتیم چی ببریم ؟ یا لوازم ضروری سفر به استانبول را بشناسیم.

  • مدارک شناسایی:
  1. شناسنامه و کارت ملی
  2. پاسپورت
  3. بیمه مسافرتی
  4. ویزا (درصورت نیاز، برای سفر بیشتر از سه ماه به ترکیه)
  5. گواهینامه بین المللی (در صورت رانندگی در استانبول و آنتالیا)
  6. بلیط های رفت و برگشت
  7.  قرارداد تور مسافرتی
  • نقشه شهر استانبول و آنتالیا 

در سفر به ترکیه برای اینکه به موقعیت مکانی خود، هتل، محل اقامت،‌ مراکز خرید استانبول، جاذبه های گردشگری آنتالیا، دسترسی به حمل و نقل عمومی در استانبول و آنتالیا تسلط کافی داشته باشید، لازم است یک کتابچه راهنما سفر به ترکیه، نقشه استانبول، نقشه آنتالیا، نقشه ایستگاه های مترو استانبول  و دسترسی ها به حمل و نقل عمومی در انتالیا را حتما قبل از سفر آماده کنید و با خود ببرید.

  • دیکشنری فارسی به ترکی

برای سفر به استانبول یا یا به شهر و کشورهای دیگری که زبان آنها با شما متفاوت است دو را بیشتر وجود ندارد. یا باید قبل از سفر زبان آن کشور را یاد بگیرید که این کار اصلا آسان به نظر نمی رسد. مخصوصا اگر شما همواره به کشورهای متفاوتی سفر می کنید قطعا نمی توانید به طور پیوسته زبان های مختلف را یاد بگیرید. راه دوم استفاده از دیکشنری های آنلاین، اپلیکیشن های ترجمه یا کتاب دیکشنری فارسی به ترکی است. برای برقراری ارتباط با دیگران در سفر باید بتوانید منظورتان را به دیگران برسانید که برنامه های سفرتان را انجام دهید و کمترین اتلاف زمان را داشته باشید.

پیشنهاد ما:

1- استفاده  از ترنسلیت های آنلاین

2- استفاده از اپلیکیشن های کاربردی برای ترجمه و صحبت در هنگام سفر

3- کتاب دیکشنری فارسی به ترکی

سفر ساحلی به استانبول و انتالیا

  • لوازم ضروری سفرهای ساحلی

سفر به استانبول یا آنتالیا یک سفر ساحلی محسوب می شود چرا که هر دو شهر دارای خط ساحلی هستند و طبیعت های زیاد و سواحل جذابی دارند. اصلا یکی از دلایل اینکه آنتالیا و استانبول تبدیل به قطب گردشگری در ترکیه شده اند وجود این سواحل زیباست. برای سفر ساحلی پیشنهاد می کنیم  ساک ورزشی ضد آب با خود داشته باشید و چک لیست زیر را در آن قرار دهید.

  1. مایو و لباس شنا
  2. ضد آفتاب
  3. لوسیون مخصوص پوست برای عدم خشکی پوست پس از شنا
  4. حوله
  5. پودر بچه برای جدا کردن شن های ساحل آنتالیا از پوست
  6. توپ تنیس و وسایل ورزش های ساحلی مورد علاقه یتان
  7.  روغن بچه یا پمادهای مخصوص برای دور کردن حشرات
  • وسایل بهداشتی مورد نیاز درسفر به استانبول 

وسایل بهداشتی که با خود همراه می برید بستگی به میزان حساسیت شما دارد. هر چقدر که مو، پوست و شخصیت حساس تری داشته باشید قطعا چمدانتان سنگین تر خواهد شد!

  1. حوله یا تنپوش برای حمام
  2. ملحفه و روبالشتی
  3. صابون یا شامپوی بدن و لیف
  4. لوازم آرایشی
  5. پدهای بهداشتی روزانه و شبانه (اگر خانم هستید)
  6. ناخن گیر
  7. شانه
  8. آینه جیبی
  9. شامپو
  • لباس مناسب برای سفر به آنتالیا و استانبول

به آب و هوای استانبول و آنتالیا در زمانی که تور آفری آنتالیا و استانبول را انتخاب کرده اید توجه کنید. لباس های گرم خود را در زمستان با خود ببرید. آب و هوای آنتالیا و استانبول تقریبا سرد است، لطفا در هنگام بستن چمدان این نکته را فراموش نکنید.

داروهای ممنوعه در سفر به آنتالیا

  •   دارو

 در همه سفرها به همراه داشتن یک سری از داروها ضروری است. اگر بیماری به خصوصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید آن را فراموش نکنید. هنگام بسته بندی داروها دقت کنید که طبق قوانین ممنوعه کشورها بعضی از دارو ها را نمی توانید از گیت عبور دهید. حتما از اجازه بردن انواع دارو به کشور مقصد اطمینان حاصل کنید.

  • پول

برای سفر همیشه به پول نیاز است. اگر پول را به صورت ارز رایج کشور مقصد تهیه کنید که برای استانبول و انتالیا واحد پولی لیر است، خریدهایتان راحت تر انجام می شود. البته از واحد پولی دلار نیز می توانید استفاده کنید. سقف و کف مقدار دلار و پولی را که می توانید با خود ببرید مهم است. این مورد نیز به قوانین کشورها مربوط است.

  • دوربین عکاسی

برای ثبت خاطرات زیبا در استانبول به نظر می رسد یک تلفن همراه کافی نیست. اگر عاشق عکاسی هستید و دوست دارید که اکثر لحظات سفر را ثبت کنید، لوکیشن های جذاب را ببینید و عکس یادگاری را در آن مکان داشته باشید، پیشنهاد می شود حتما یک دوربین عکاسی حرفه ای را همراه خود داشته باشید. اگر دوربین شکاری نیز همراه خود داشته باشید می توانید از دیدن منظره های جذاب استانبول و آنتالیا در هنگام سفر در طبیعت یا وقتی روی کشتی هستید لذت ببرید.

به عنوان سخن پایانی بگوییم که بهتر است برای داشتن یک سفر ایده آل به ترکیه مدتی قبل از رسیدن زمان پرواز چک لیست سفر خود را آماده کنید و با دقت چمدان سفر را آماده کنید. اینگونه سفر دلچسب تر، هزينه ها بهینه تر و اتلاف زمان کمتر خواهد بود.

تورهای مرتبط

عنوان تور، مدت اقامت و اسم آژانس
ایرلاین، تاریخ رفت و برگشت تور
قیمت و تلفن آژانس

نظرات کاربران